Donderdag 04 Mei

Heesakkers blijft altijd vernieuwen.

Baderie Heesakkers is een echt familiebedrijf. In 1959 richt Jan Heesakkers het bedrijf op, in die tijd is het een dakdekkersbedrijf. Anno 2023 is het een bekende naam in de regio en staat de derde generatie aan het roer met nog volop plannen voor de toekomst. Inmiddels werken er 11 mensen binnen het bedrijf.

Veldhoven – In 1972 komt zoon Ad in het bedrijf, Frans werkt in die tijd al mee met vader Jan. Ad Bouwt het bedrijf verder uit en maakt de keuze het dakwerk af te stoten en zich op de installatietechniek te richten.  Ad zijn allereerste werknemer Harrie werkt nu, na 47 jaar, nog steeds bij Heesakkers. In 1979 koopt Ad het pand aan de Kapelstraat Zuid 45. Wim Fleskens is verantwoordelijk voor het showroomdeel.

“In die tijd was er een grote recessie in de bouw en mijn vader nam de showroom van hem over en nam Wim in dienst. Wim leerde mijn moeder het sanitair vak en alweer 26 jaar geleden leerde hij het mij ook.” Ad helpt nog regelmatig mee in de zaak, al is hij officieel met pensioen.

“Mijn broer Ronnie deed altijd het onderhoud aan de cv-ketels. Omdat dat een te klein onderdeel was in deze tijd paste dit niet meer zo goed bij ons bedrijf, en hebben we als familie in goed overleg besloten dat we de onderhoud- en servicetak tak zouden afstoten. Ronnie werkt nu ergens anders en heeft het prima naar zijn zin. Dat maakt dat wij ons nu kunnen focussen op de installatie van badkamers. Dat is in de geschiedenis van ons bedrijf al vaker voorgekomen. Toen het installatiewerk steeds meer werd, stootte mijn vader het dakwerk ook af.”

Familiebedrijf

Voor Dianne was het vroeger niet direct duidelijk dat ze het familiebedrijf in wilde. “Ik zei altijd ik ga echt geen wc-potten verkopen.” Na een toeristische opleiding, kon ze niet de baan vinden die ze graag wilde. “Ik wilde als stewardess werken, maar met mijn 1,62 meter mocht ik alleen op de Cityhopper vliegen en dat zag ik niet zitten. Toen mijn vader voorstelde dat ik in het bedrijf kon komen werken om van daaruit verder te kijken, nam ik dat aanbod aan.”

Liefde voor het vak

En zo ontstaat bij Dianne gaandeweg de liefde voor het vak als ze ontdekt dat het een groot raakvlak heeft met de hospitality branche waar ze uitkomt. “Ik vind het contact met mensen heel leuk, in plaats van tijdens een reis, begeleid ik ze nu met de keuze van een badkamer. En ik wil graag dat mensen zich thuis voelen in ons familiebedrijf.”

In de loop van de jaren breidt Dianne de showroom steeds verder uit om de klanten nog meer mogelijkheden te bieden. Om een keuze te maken uit de vele mogelijkheden die er tegenwoordig op badkamergebied zijn. Er zijn heel handige hulpmiddelen. Zo is Baderie Heesakkers de enige badkamerzaak die een experience room heeft, waar klanten zelf een douchekop, whirlpool, sauna, stoomcabine of sunshower kunnen testen. Uiteraard in alle privacy.

“We kunnen mensen ook door hun nieuwe badkamer laten ‘lopen’ met behulp van een Vr-bril. Zo doen we er alles aan om mensen zo goed mogelijk te helpen. Daar hoort ook bij dat onze medewerkers luisteren naar de klanten, maar ook aangeven als ze denken dat een andere keuze beter bij hen past. Zo blijven wij ons continu ontwikkelen.”

Blijven ontwikkelen

Dianne zelf volgde eerder al in de avonduren een studie commerciële economie en staat nu aan de vooravond van een de studie executive MBA op Nijenrode. “Mijn vader zei altijd al: stilstand is achteruitgang.”

Heesakkersbv.nl

Bron: https://www.veldhovensweekblad.nl/reader/22413