Donderdag 04 April, 16:00 - 19:00
‘De kracht van een groot familiebedrijf’ Company Experience M.Heezen
Samen sterk voor morgen
“Eigenlijk was mijn grootvader zijn tijd ver vooruit. Voor een sloopbedrijf is namelijk het hergebruik van materialen en deze vervolgens weer doorverkopen een belangrijk verdienmodel. Ook toen waren materialen schaars en daardoor prijzig. Door de jaren heen is die schaarste steeds minder geworden, omdat we steeds meer toegang kregen tot grondstoffen en de materialen mede daardoor goedkoper werden. Maar inmiddels raken de bronnen uitgeput en worden materialen weer snel duurder. Tel daarbij de wet- en regelgeving rondom CO2-neutraal bouwen en je begrijpt waarom M. Heezen a door tal van opdrachtgevers word gevraagd om met onze ervaring, kennis en kunde onze bijdrage te leveren aan het bouwproces waar het gaat om circulariteit en duurzaamheid.”
Thijs Heezen jr is de derde generatie in het Brabantse familiebedrijf dat nog altijd de naam van zijn grootvader draagt. Inmiddels bestaat het bedrijf uit 10 werkmaatschappijen waar ruim 300 medewerkers dagelijks hun werk doen op het gebied van circulair slopen, asbestsanering, bodemsanering en infrawerken. Dit brede aanbod aan diensten betekent ook gevarieerd aantal opdrachtgevers. Zo werkt Heezen voor opdrachtgevers uit de bouw-en vastgoedsector, maar ook direct voor bijvoorbeeld gemeenten, zoals de gemeente Eindhoven. Thijs: “We werken nationaal en soms zelfs internationaal. En dat doen we voor tal van opdrachtgevers. Reden dat ze voor ons kiezen is natuurlijk omdat we op alle vlakken enorm veel kennis en ervaring hebben, maar ook omdat we bekend staan als een bedrijf war het liefst met hele korte lijnen werkt en graag in direct contact staat met opdrachtgevers, zodat we goed en efficiënt ons werk kunnen doen binnen de kaders die wet- en regelingeving aan ons werk stellen, bijvoorbeeld op het gebied van asbestsanering of bodemsanering.”
Want het beeld dat bestaat van het ouderwetse sloopbedrijf wordt in gesprek met Thijs al heel snel omver getrokken. “De disciplines die wij in huis hebben, vraagt om een gedegen kennis van het werk. Je moet echt weten wat je aan het doen bent anders ontstaan er letterlijk en figuurlijk de grootste ongelukken. Onze medewerkers worden daarom opgeleid om het werk goed en veilig te doen. Met oog voor de collega’s en partners waarmee je samenwerkt en met respect voor de omgeving. Neem bijvoorbeeld onze asbestsaneerders, als die een fout maken brengen ze niet alleen zichzelf en de mensen op de bouwplek in gevaar, maar kunnen de gevolgen voor de omgeving ook groot zijn. Daarom zorgen we er voor dat onze mensen hun vak verstaan en dat ze kunnen werken met het beste equipment wat voorhanden is. Of het nu een hamer is of een meest moderne bouwkraan, voor elke klus moet je de beste mensen en het beste materiaal inzetten. Zolang we dat doen, kunnen we in feite elke klus tot een goed einde brengen. Waarbij we ook oog hebben voor duurzaamheid. Zo zetten we waar mogelijk ons elektrisch aangedreven materieel in en zijn we kritisch in hoe we vervolgens zaken afvoeren en/of hergebruiken. Daarin willen en moeten we het goede voorbeeld geven en dat doen we gelukkig binnen dit bedrijf ook. Onze medewerkers weten niet beter, het is onze manier van werken.”
Deze nuchtere kijk, heeft er mede voor gezorgd dat M. Heezen in de afgelopen zeventig jaar is uitgegroeid tot een begrip in de regio en ver daarbuiten waar het gaat om slopen, saneren en het uitvoeren van infrawerken. Thijs: “En daar ben ik natuurlijk trots op. Net als ik trots ben op onze Eindhovense roots. We zijn een bedrijf dat zich graag laat zien in de regio. Bijvoorbeeld tijdens de marathon van Eindhoven, maar ook door sponsoring van clubs en verenigingen. Daarnaast zijn we aangesloten bij diverse netwerken en businessclubs. Zo zijn we onlangs lid geworden van WTC/e Brainport. Ik kwam al regelmatig bij bijeenkomsten en merkte dan elke keer dat het een netwerk is waar je niet alleen interessante mensen ontmoet, maar ook kennis opdoet. Het zijn altijd bijeenkomsten waar nuttig en aangenaam hel goed samen gaan. Daarnaast is de kwaliteit van de events ook altijd hoog. Het is altijd prima verzorgd. Dat spreekt mij persoonlijk er aan. Dus toen directeur Lianne van den Boogaard ons onlangs vroeg om lid te worden, hebben we geen moment getwijfeld.”
Hieronder een sfeerimpressie van het evenement
Swipe