Take your business to the next level!
In de huidige economie concurreren regio’s en ondernemingen internationaal. Onderzoek toont aan dat internationaal actieve ondernemingen innovatiever zijn en sneller groeien qua werkgelegenheid dan regionaal opererende bedrijven. Arbeidsplaatsen bij internationale ondernemingen gaan gepaard met een hogere arbeidsproductiviteit, bieden een constantere werkgelegenheid en voegen per arbeidsplaats meer waarde toe. Internationalisering wordt daarom steeds belangrijker. Circa 25% van de totale afzet in het MKB (tot 250 werknemers) wordt in het buitenland gerealiseerd. Bij grotere bedrijven is dit 40%. Hier ligt dus nog voldoende groeipotentieel voor MKB. Toch is de stap naar internationaal succes voor veel MKB’ers lastig. Want waar moet je beginnen? Wie kan je helpen? En zijn er ondernemers van wie je kan leren?
MKB Actieplan:
Voor veel mkb’ers ligt de focus op ondernemen binnen Europa en meer specifiek binnen de Europese Unie. Een goed werkende Europese interne markt is daarom van belang en draagt bij aan economische groei en ons mondiale concurrentievermogen.
Mede door de grenzeloze online mogelijkheden wordt de concurrentie voor bedrijven steviger, maar anderzijds biedt het buitenland nieuwe markten, samenwerkingspartners en kansen. Bedrijven met buitenlandse klanten zijn doorgaans innovatiever, productiever en hebben betere overleveringskansen. Dit staat ook in het MKB Actieplan dat door de overheid is uitgegeven om vernieuwing te stimuleren voor bedrijven om tot nieuwe economische kansen te komen.
Kijk in de brochure voor meer informatie over WTC·E Internationals & het MKB Actieplan.