Woensdag 09 November

Washin7 ontwikkelt zich verder tot branche innovator

Autowasstraten zijn er vele, dus hoe zorg je dat je eruit springt? Frank Vekemans, eigenaar van Washin7 met vier Brabantse vestigingen en één Venlose, weet hier wel raad mee. Hij onderscheidt zich …

Autowasstraten zijn er vele, dus hoe zorg je dat je eruit springt? Frank Vekemans, eigenaar van Washin7 met vier Brabantse vestigingen en één Venlose, weet hier wel raad mee. Hij onderscheidt zich door snelheid, hoge kwaliteit en klantbeleving. In Eindhoven heeft Washin7 recent haar 2e vestiging geopend aan de Kanaaldijk-Noord, vlakbij oa. Praxis en Gamma.

In 2011 deed Vekemans grondig onderzoek naar de autowasbranche. Een van zijn conclusies was dat door het gebruik van innovatieve techniek de kwaliteit een stuk omhoog kon. „Ik ontdekte dat machines van Duitse makelij voor het beste resultaat zorgen en betrouwbaar zijn. Hier heb ik dus flink in geïnvesteerd.” De apparaten werken bijvoorbeeld met textiele lappen in plaats van borstels zodat de autolak optimaal beschermd wordt.

De apparatuur is niet alleen technisch hoogstaand, maar zorgt ook voor een razendsnelle afhandeling. „Mensen zijn ongeduldig. In onze Eindhovense wasstraten kunnen 240 auto’s per uur. Je staat dus nooit in de file te wachten.” Klanten die hun auto-interieur ook laten doen, kunnen gebruikmaken van een comfortabele wachtruimte met, uiteraard, een gratis kopje koffie. „Ook dat is klantbeleving”, verklaart Vekemans. Deze nieuwe dienst is te kiezen aan de Meerenakkerweg (De Hurk).

Digitaliseringsvoucher
Klantenbinding staat hoog in het vaandel bij Washin7. Onlangs ontving de directeur een Digitaliseringsvoucher uit handen van wethouder Stijn Steenbakkers tijdens een WTCE-event. Die gaat hij gebruiken voor het verder ontwikkelen van hun klantrelatiesysteem. „Data is goud voor ons bedrijf. Wij werken met Club membercards en abonnementen. Hiermee kunnen we veel data van onze klanten verzamelen. Deze gegevens gebruiken we om mensen op een leuke manier aan ons te binden. We noemen het ook wel: ‘Een feestje maken voor de klant’.”