Ruim zeventig buitenlandse ambassadeurs uit Den Haag maakten tijdens Dutch Design Week 2016 kennis met de toptechnologieregio Brainport. Op dinsdag 25 oktober ontving Brainport Development samen met haar partners uit de regio het Corps Diplomatique. Het doel was om de kracht van de Brainport-regio en de internationale positie onder de aandacht te brengen.
Bedrijven uit de Brainportregio kregen tijdens deze dag de unieke kans om direct in contact te komen met voor hun interessante ambassadeurs. Dit unieke aspect was speciaal voor deze gelegenheid aan het bezoek toegevoegd.
Economische parels
Het ministerie van Buitenlandse Zaken organiseert jaarlijks bijeenkomsten voor het Corps Diplomatique in Nederland. Tijdens deze ontmoetingen staan de hoogtepunten en het economische profiel van Nederland centraal. Ervaring leert dat het voor de ambassadeurs een van de weinige kansen is om kennis te maken met de economische parels van Nederland. De Brainportregio maakt hier graag gebruik van door middel van het koppelen van het midden- en kleinbedrijf aan ambassadeurs.
Geef een antwoord